Vilodag på torsdagen, träning fredag.

Efter en skön vilodag i torsdags så var det dags att träna på fredagen igen hemma i Fors.
På förmiddagen så körde jag uthållighetsstyrka / cirkelträning med 10 stycken övningar som jag körde 3 varv, är 40 sek aktiv 20 sek vila. Direkt efter så körde jag ett klassiskt stegintervallpass på skidor 5-4-3-2-1-2-3-4-5 med 50% vila , dem längre intervallerna kördes i tröskelfart och dem kortare i hög AIII fart.

Genom att ha kört styrka innan intervallerna gör att jag är i ett halvt utmattad tillstånd inför intervallerna, brukar inte göra det upplägget men det var dagens syfte. Har sina fördelar och nackdelar beroende på vad syftet är men generellt  så skall kroppen vara ”pigg”  när man kör intervaller för att få ut så mycket som möjligt på passet. Där man inför distanspassen oftast brukar sätta in ett pass  uthållighetsstyrka innan för att vara halvt utmattad, prova och känn hur ni reagerar!

 

Photo 2013-02-15 12 54 51

 

Photo 2013-02-15 12 52 30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På kvällen så hade jag en mycket givande skidkurs för 3 kunder genom Sport Suport Center i Falun där jag instruerade den klassiska tekniken, alltid lika kul.

 

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s